"Ets el que escoltes"

Sempre m’ha agradat aquesta frase. Suposo que alguna cosa hi te a veure el munt d’anys que fa que estudio música. Però en tot cas, m’agradaria explicar perquè penso que aquesta frase fins a cert punt és ben certa.
A mi m’encanta saber que és el que escolta la gent, i sempre que puc, m’agrada mirar quin tipus de música té al reproductor mp3, a l’iPod… Hi ha tantes combinacions com gustos, per tant, infinites llistes de música. Des d’aquell que només escolta recopilacions dels 40 principals, fins aquell que escolta l’estil més alternatiu i desconegut que et pugis imaginar. Es curiós.
Si m’hagués de situar en l’eix musical imaginari Comercial – no comercial /alternatiu, m’adjudicaria un punt totalment equidistant entre els dos pols. I no em fa pas res dir que gairebé tot el que escolto és música comercial. No tinc la mania de dir que tot allò que és comercial és dolent. Quina hipocresia sinó.
En tot cas, la música és important. No us passa allò de sentir el principi d’alguna cançó i que us transporti a una època passada? A mi m’encanta, és brutal.
I per últim, i perquè se’n feu una idea, aquesta és la meva llista actual d’autors i grups de l’iPod: Antonio Vivaldi, Arctic Monkeys, Brams, Cesk Freixes, Coldplay, Depeche mode, El canto del loco, Els Pets, Extrechinato y tu, Extreme, Extremoduro, Feliu Ventura, Fito y los fitipaldis, Foo Figthers, Franz Ferdinand, Guns’n’roses, Hoobastank, Iron Maiden, Ismael Serrano, Janis Joplin, Jet, Jimi Hendrix, Jimi Page, Kiss, La contrabanda (ara Temporada Alta), Lax’n’busto, Led Zeppelin, Lluís Llach, Ludwing van Beethoven, Marea, Metallica, Muse, Nirvana, Pep sala, Pereza, Pink Floyd, Prodigy, Red Hot Chili Peppers, Status Quo, Sum 41, The Animals, The Chemical Brothers, The Killers, The Strokes, Train, U2 i Wolfgang Amadeus Mozart.
Està clar que no de tots i de cada un dels autors o grups tinc la mateixa quantitat de música, però crec que és una llista prou representativa.
I les cançons més escoltades: Ni una coma de Feliu Ventura [215 reproduccions], el pes d’un somriure, també del mateix autor; Is this it (the Strokes), A certain Romance (Arctic Monkeys), You only live once (the Strokes) i Drops of Jupiter (Train),entre d’altres.
Ara us toca a vosaltres respondre’m la pregunta: i com sóc, doncs?

4 thoughts on “"Ets el que escoltes"

  1. Vols que et respongui a com ets tu? això te molt de perill, ho saps no? jeje la veritat que m’ha sorpès veure a Mozart en la llista jaja però sere jo, que no l’escolto gaire. Be, no puc dir res…perque encara queda que tu vejis el meu mp3 jaja aixi que millor callar. Petons!

  2. Osti noia! és difícil dir com ets si tenim en compte que tens en un mateix aparell Mozart i The Killers, per posar dos exemples. Está clar que t’agrada música…com dir-ho? un pèl diferent!? jeje Però bé, siguis com siguis ets genial i… potser això és el que importa, no? Un petoNAS al NAS locA!!

  3. Home ets un producte de la música europea. Des de la clàssica fins la moderna. Veig poca música americana de veritat (grups rockeros així no conten, estan tots influenciats pel “british rock”)… Hauries de buscar música al costat de l’Atlàntic, ser més oberta…

    Hhahaha mira qui parla eh, em sembla que en totes les meves 3000 cançons a l’Ipod, unes 15 deuen ser europees. Però, bueno, tu t’estàs perdent més que no pas jo. ;)

    vas veure els 2 videos que’t faltaven ja?

  4. Hola wapa! No podria estar més d’acord amb tu!Jo també tinc gustos més aviat comercials, no em fa vergonya reconèixer això, sempre buscant aquest punt mig entre alternatiu i comercial que dius tu que en realitat busquem. De les cançons que has ficat com a més escoltades, t’he de dir que alguna d’aquesta es de les meves favorites… Arctik monkeys – A certain romance, tot un temàs. Ara… de The strokes… em quedo amb Razorblade…
    Un petonet!!!

Deixa un comentari

