Declaracions

Gracioses si més no han estat les declaracions de l’expresident del govern espanyol, José María Aznar. Ahir mateix, quan li van fer l’entrega de la medalla d’honor de l’Acadèmia del Vi de Castella i Lleó, va dir textualment: “a mi no me gusta que me digan: no puede ir usted a más de tanta velocidad, no puede usted comer hamburguesas de tanto, debe usted evitar eso y además a usted le prohibo beber vino”. Es referia d’aquesta manera a la llei de Prevenció del Consum d’Alcohol, segons ell, la “ley contra el vino”. Està clar que l’Aznar de cada tres paraules que diu quatre són una subnormalitat, però en aquest cas, m’ha sorprès el seu discurs, sobretot perquè ha dit algunes coses que ja feia temps que sentia a dir a altres persones; em refereixo bàsicament al meu pare. Amb això no vull dir que el meu pare estigui d’acord amb tot el que diu l’Aznar, no molt menys, però en aquest cas si que coincideixen. Fa anys que em diu que hi ha massa control per les carreteres. La policia hauria de preocupar-se de moltes altres coses i no de fer bufar a la gent. El problema és la velocitat i les ganes de fer l’arna, i no pas l’alcohol… Bé, jo no estic d’acord amb moltes de les coses que diu, però no treu que tingui la seva lògica. Aquest discurs és totalment liberal, i tampoc és descabellat. A vegades ens preocupem massa en mirar a l’altre i poc en mirar-nos a nosaltres mateixos.
A part del meu pare, també m’havien parlat d’aquesta manera un dia l’Àlex i un altre dia en Guillem –liberals tots dos, per cert –. El primer em va dir “l’Aznar és el millor president que ha tingut mai Espanya. Li treus el fet que sigui espanyol i perfecte”. Ostia Àlex, t’hi vas lluir. Ja se que és ho dius perquè l’Aznar és de dretes, però crec que exageres una mica. En tot cas, aquesta és la seva opinió, i els que el coneixem ja hi estem acostumats. I per la seva banda, en Guillem em va dir que trobava impressionant que s’exigís a una empresa que fa hamburgueses (véase McDonalds) a fer-les més petites perquè la gent sinó es tornava obesa. Jo per la meva banda li vaig contestar que si tota o gran part de la població algun dia es tornés obesa, el problema seria de tots, i no només d’aquell mal alimentat, ja que es convertiria en un problema social. D’altra banda també vaig afegir que si algunes persones mengen sempre guarrades és possiblement perquè aquestes són molt més barates que una bona amanida i potser això no s’ho pot pagar.
En tot cas, amb tot això vull dir que l’Aznar no sempre viu al seu planeta i de tant en tant aterra al món dels vius, sinó que té les seves històries com tothom i pensa igual com molta altra gent –vull aclarir però que cap de les tres persones que he apuntat abans voten al PP [per sort!]-. Així doncs, deixem els discursos fàcils i pensem una mica, que les coses massa mastegades ja comencen a fer pudor d’hipocresia.

Anuncis

2 thoughts on “Declaracions

  1. Aznar unicament diu collonades (perque maragallades no li escau molt be jeje) però potser si que jo també criticaria una mica la política sobre tràfic, però no el sentit d’Aznar, sino que perque no agafar tot els diners recaudats de les milers de multes inutils (la majoria son molt productives, això no ho nego) i s’inverteix en infraestructures? Perque les morts per aquaplaning, mal estat de les carreteres, guardarails, etc. no son culpa de una mala conducció, sino de un mal estat de les infraestructures.
    Però si, ara la cosa esta fotuda, perque si ho diu Aznar…malament anem en tot.

  2. Bé, aviam, que l’Aznar sigui el millor president que hagi tingut Espanya no és gaire difícil, no és pas un gran honor (al cap i a la fi estem parlant de presdents d’ESPANYA). És com allò del “español de la historia” d’A3, on tots, exceptuant potser un parell, són la banda de mediocres més gran que he vist.

    En qualsevol cas, hi ha dos tipus de liberals, uns com el teu pare i el Guillem que bàsicament es queixen de les multes i de totes les imposicions del govern, i els meus, “US: Libertarian Conservatives”, que tot i que defensen una mínima intervenció a l’àrea econòmica, hi ha certes coses en l’àmbit social que sí que s’han de regular. No estic parlant de les hamburgueses o el vi o tonteries d’aquestes, però les multes són necessàries i fins i tot haurien de ser més altes ja que els conductors llatins són terribles i posen un perill per la vida dels altres. Jo crec que la llibertat d’algú acaba quan comença la d’un altre, ergo el govern ha de protegir la vida i la llibertat dels més dèbils (prohibint l’avortament, castigant els conductors que representen un perill…).

    No sota el nom de la llibertat pots permetre que es matin milers de nens o que hi hagi centenars de morts a la carretera cada mes. A mi tant se me’n fot si el que condueix malament es mor ell, bon viatge, però si afecta a la gent de bé (com a MI o la MEVA familia), que hem de conduir entre mig d’energúmens així, per mi ja’ls podrien posar tots a la presó (tot i que el problema és que les presons són cares de mantenir…)

Deixa un comentari

