Fira del Vi (I)

Ahir vaig estar a la meva primera cata de vins seriosa, i va ser fantàstica, de veritat. Va començar a les 11 de la nit i es va allargar fins quarts de tres de la nit -En teoria s’acabava a la una–. Aquesta cata està emmarcada en els actes de la Fira del Vi de Falset. Aquest acte es va realitzar a una sala de la part més antiga del Celler de Capçanes, on encara hi ha trulls i tines que s’utilitzen durant la verema.
Tot just en el moment d’entrar ja vaig poder veure que es tractava d’alguna cosa especial: sonava Chill Out de fons, unes llums que únicament enfocaven les taules on hi havia les mostres, a més de les llums que mostraven una exposició de quadres d’en Joan Ferrer Pedrol, un pintor ja mort descendent de Capçanes.
Vaig endinsar-me enmig de la multitud –hi havia gairebé 500 persones– i el primer que vaig fer va ser anar a buscar una copa, òbviament. Després d’haver comprovat el munt de detalls de qualitat que hi havia, vaig decidir entrar en acció. Objectiu: tastar un Cabrida del 2000. Abans però, vaig preferir anar fent boca amb altres vins. Tots eren garnatxes, però la peculiaritat de cada un estava en la terra on havien crescut els raïms. Es poden realitzar quatre cates diferents amb quatre tipus diferents de terres: panal, licorella, calissa i argila. A part dels quatre tipus de garnatxa, en cada un dels vins es podia acompanyar amb un tast de degustació culinària diferent. A la primera taula trobàvem un bocins de formatges amb melmelada de maduixa. En la segona vaig poder tastar un pernil ibèric impressionant, amb julivert fregit, i mini-tallets de carbassa també fregida i tallada a lamines molt finetes. A la tercera taula hi havia xocolata desfeta, amb una mena de conglomerat de diferents ingredients que s’obté de la bullida de caldo – que tenia un aspecte com de torró d’ametlles- i una mica de melmelada de taronja. A la quarta taula vaig poder tastar un gelat molt dolç amb un toc de picada de bolets. Si més no, aquest últim era curiós. Després d’aquesta passejada per la sala i havent pogut veure també unes escultures de Miquel Lligadas, un bon amic de la família, vaig decidir anar cap a la taula on hi havia l’estrella de la nit: el Cabrida. He de confessar que fins ahir no vaig poder tastar aquest vi, encara que jo mateixa he contribuït ja fa anys amb la recol·lecció del seu raïm. Vaig veure sobre la taula una Màgnum impressionant on hi posava a l’etiqueta: Cabrida 2000. Em vaig emocionar: finalment el podria tastar. Vaig demanar als cambrers que me’n posessin a la copa i així ho van fer. La primera sensació va ser la gran aroma que tenia. Et feia destapar tot el nas de cop, com una gran columna d’aire que t’entra pel nas i que no s’atura fins a penetrar-te al cervell. Just després vaig remenar la copa i el vi es va moure en la mateixa direcció. Havia arribat el moment: estava tastant un dels vins més ben valorats del món. Em va sorprendre moltíssim. Jo no entenc especialment de vins, però en un principi el vaig trobar massa fort i aspre d’engolir. Però tot va canviar en el segon tast: era espectacular. Tenia una força que s’arrossegava per tota la gola fins a deixar de notar-se quan ja havies acabat d’engolir. Objectiu complert, doncs. Després d’aquell moment ja vaig disposar-me a repetir d’allò que m’havia agradat més i vaig passar-me tota la nit parlant amb la gent, de Capçanes i de fora, i el més maco és que n’hi havia de totes les edats. Des de gent com jo de 18 anys, fins a persones de 60 i 70. Realment va ser una nit per recordar. Però aquí no s’acaba absolutament res: aquesta tarda i nit la Fira del Vi de Falset obre portes ja en la seva 12a edició. I allí estarem per continuar bevent i provant els nostres fantàstics vins. En aquests moments realment agraeixes ser d’on ets.

Anuncis

2 thoughts on “Fira del Vi (I)

  1. A mi la Fira del Vi m’encanta. És de lo milloret que montem a Falset. M’agrada veure l’ambient (molt pijo, per desgràcia) però els que som més paletos anem més al nostre aire.

    I també em sembla molt bé que aquest any és facin actes de la fira fora de Falset. I és que les D.O del Priorat, son del Priorat i no només de Falset.

    Però trobo que aquesta cata que vàreu fer anit, és com a molt “chic” no? xD

    Per cert, records al Miguelin i a la Poui!

Deixa un comentari

