"Reflexionem-hi si us plau, reflexionem-hi"

El dimecres, mentre estava sopant em vaig tornar a quedar distreta. A Barcelona TV estaven fent una entrevista a l’alcaldable del Partit Popular, Alberto Fernández Díaz, i us ben juro que si no arriba a ser perquè conec cada un dels candidats, hauria pogut dir, almenys en matèria d’habitatge, que el Díaz era fins i tot d’Iniciativa per Catalunya – Verds. Us ho juro, no estic pas exagerant.
L’Alberto estava explicant tot animat que si ell arriba a l’alcaldia de la ciutat de Barcelona promocionarà milers d’habitatges de protecció oficial, que no promourà la venda de sòl públic per a reconvertir-lo en privat, i fins i tot que faria comprar sòl privat per transformar-lo en públic! És que no m’ho acabava de creure: l’Alberto fet tot un socialdemòcrata!
Amb aquest exemple puc acabar de corroborar la idea que vaig apuntar ja fa unes setmanes, en el post de Consens Consensuat quan parlava sobre la política dels diferents partits que ens representen. – i he dit la política, i no les polítiques, perquè en aquest cas és en singular i fins i tot ho podria escriure en majúscula–.
Ara bé, no vull que es mal interpreti el missatge: no estic pas criticant les polítiques d’habitatge, ja que en totes aquestes mesures hi estic d’acord, sinó en el esgarrifós monocolor dels nostres polítics. Potser el cas de l’habitatge és el més exagerat, perquè en altres aspectes els partits si que difereixen força entre ells –immigració, llengua, país…– però és que no suporto veure com els que en teoria els considerem adversaris polítics acabin pensant igual, o almenys predicant, el mateix que una servidora. Quina poca gràcia la política, doncs.
Amb això vull donar la raó a l’Àlex: “a Europa no hi ha dretes ni hi ha res.”

Avui, com tots suposo que sabeu, és el dia de reflexió abans d’assistir a les urnes. Per a mi serà especial. Espero poder compartir-ho amb tots vosaltres ben aviat. Tindrem conversa per uns quans patis i classes a la facultat!
Apostes? Jo per Capçanes fico un 2 ERC i 5 PSC. Espero equivocar-me, però.

8 thoughts on “"Reflexionem-hi si us plau, reflexionem-hi"

  1. Bloc molt maco, felicitats.
    Tens raó quan parles de la uniformitat dels polítics. És justament per això que les “esquerres” (especialment les esquerres espanyoles) es capfiquen a identificar “la dreta” com l’enemic. Però això els hi reporta molts vots, curiosament.
    La diferència entre dreta i esquerra és evident que s’ha de repensar. No estic segur que no existeixi, però evidentment no és pas la mateixz que fa unes dècades (com encara sembla que pensin certs polítics amb molta iniciativa, diguéssim)
    Salut

  2. Hola Joan!
    Doncs m’alegro que t’hagi agradat el meu bloc. Fa poc temps que el vaig crear i per ara estic força il·lusionada.
    He visitat el teu i també m’ha semblat interessant. Hi faré visites periòdiques!
    Salut!

  3. La veritat és que cada cop queda més difosa la diferència entre dretes i esquerres. Al cap i a la fi…. cada cop me n’adono més de que el que hi ha, més que diferents opcions polítiques, són tendències polítiques. Ara el que dóna vots és sens dubte l’habitatge. Tema molt seriós ja que ara mateix la situació és penosa i indignant.
    Però tot i així… encara hi ha una mínima diferència. En formes, en intencions… potser és que encara em queda una miqueta d’il.lusió en el món tot i que aquesta s’està a punt d’anar en orris. De totes formes, pensa una cosa: el PP a Catalunya no pinta una merda, i d’alguna manera s’ha de guanyar l’electorat… mesures desesperades per situacions desesperades.

  4. Lídia! Reapareixo al teu bloc després d’uns quants dies sense comentaris… Jo ara mateix estava llegint al diari això de les polítiques de l’habitatge. He anat aquest matí a obrir una escola electoral, he tingut un merder! Ja t’explicaré, he hagut de trucar als Mossos i a la Guàrdia Urbana! Cada dia em passa una de més grossa, la d’ahir a Zaragoza déu n’hi do. Demà t’explico! Muak!

  5. hahahaha lidias, q no vaig poder comentar aquest post pq estava a madrid. gràcies per donar-me la raó ;)

    I pedro, si es q estas llegint això, et dono el meu més sincer condol… pero ves, suposo q ja sabeu d’on venen aquests mals resultats… we’ll talk tomorrow everyone.

Deixa un comentari

