Complicitat

El divendres passat vaig fer una cosa que hauria d’haver fet molt abans, però degut a la falta de temps s’anava acumulant i posposant en el temps: m’estic referint a quedar amb els amics, i més concretament amb el Genís. Feia tant temps que no parlàvem més de 10 minuts seguits, i segurament per això la trobada d’ahir va ser fantàstica.

Tot plegat va ser molt ràpid: vaig parlar amb ell pel Messenger i em va dir que estava a Capçanes. Ell em va preguntar si jo també hi estava. Li vaig contestar que sí i tot seguit li vaig dir si volia quedar. Em va dir que sí. A les 11 agafàvem el cotxe per anar a prendre alguna cosa a Falset. Tot just va ser pujar al seu Ibiza i veure com no es feien silencis incòmodes, ni creuaments de mirades i després una d’aquestes en una altra direcció degut a la incomoditat, sinó que eren totes de complicitat. Aquella complicitat que feia temps que no veia en els seus ulls. Vam passar anys junts a l’escola, amb la Paula. Uns quants anys a l’institut, on vam fer-nos grans i vam aprendre a confiar l’un amb l’altre. Tot el que em passava pel cap ell ho sabia, i crec que a l’inrevés també. Però va arribar un moment on, com algú va dir, “totes aquelles hores viscudes conjuntament ens havien fet ser inseparables. Però va arribar un punt on l’oferta va superar en escreix la de demanda i el mercat es va veure saturat.”

Vam viure uns mesos de distanciament, per a mi dolorosos. Però com ja se sap, el temps ho cura tot, i amb el pas de les setmanes vam aprendre a oblidar –cosa molt difícil, per cert– i vam decidir començar de nou, però partint ja d’uns fonaments bens sòlids. Així doncs vam quedar, vam xerrar, vam riure. Vaig ficar-me al dia de la seva vida, i ell de la meva. Feia temps que no parlàvem així, i em va encantar. Vaig veure com a pesar dels mesos que havien passat, semblava que el nostre rellotge no s’hagués mogut ni un segon. La burca de l’amistat, només s’atura per ben poques persones. La resta no són amics, són companys de camí, i res més que això.

Anuncis

One thought on “Complicitat

Deixa un comentari

