Part de mi

Suposo que si us pregunto que representa per a vosaltres tocar un instrument, segurament em direu alguna cosa semblant com “quan feia ESO i el professor de música ens obligava a tocar la flauta dolça. Si, hi era una merda”. Doncs he de dir, que per a mi tocar un instrument ha significat molt més que quatre classes de música a l’institut: és una cosa que m’ha acompanyat gairebé tota la vida, és part de mi.

Vaig començar a tocar el violí als set anys, després d’un de solfeig a l’Escola de música Vila de Falset, amb el meu primer professor, l’Ivan. Així doncs, vaig començar a tocar, van anar passant els cursos fins que vaig arribar a pas de grau i allí vaig decidir examinar-me del grau elemental de música al Conservatori de Tarragona. En aquell moment el meu professor ja era l’Òscar, una de les persones més fantàstiques que crec que hi ha en aquest món. A banda d’això però, fins aquell moment encara no havia pres la decisió de considerar el violí com una possible sortida professional –en aquest cas, segurament ara no estaria a la UPF estudiant Polítiques– així que durant aquell temps vaig dedicar moltes hores al meu instrument. Però després de veure quin era el món que m’esperava si decidia encaminar la meva vida cap a la música, vaig decidir que estava molt bé com a hobby, però res més. Així que el meu xip va canviar i després del Conservatori vaig prendre-m’ho d’una altra manera: tocar per gaudir, res més. Ni currículums, ni llargues hores d’assaig individual… res de tot això es repetiria. Així doncs vaig estar tocant amb la Jove Orquestra de Cambra de la Ribera d’Ebre fins que vaig començar a estudiar a la Pompeu. I aquí és on em trobo ara: a l’orquestra de cambra d’aquesta Universitat –on per cert tinc un assaig d’aquí una hora– tocant Purcell, Vivaldi i Bach, entre d’altres. Aquí és on volia arribar.

Tocar un instrument pot ser de les coses més gratificants que pots fer a la vida. Sentir que ets capaç d’expressar tot tipus de sentiments i estats d’ànim sense ni obrir la boca, interpretar grans obres de música clàssica d’una qualitat espectacular… Ahir per exemple, vaig passar-m’ho impressionantment bé a l’assaig. El concert per a piano i orquestra de Bach. Se’m remou l’estomac només de pensar-hi.

Per cert, dijous dia 14 de juny a les 20:30, com a concert de fi de curs, l’orquestra fa un concert a l’Auditori de l’edifici Jaume I. S’interpretaran tres obres barroques de Purcell, Vivaldi i Bach. Em faria molta il·lusió que es passéssiu una estona per allí. Fins dijous doncs.

LA CANÇÓ: Hola i Adéu, dels Pets

LA FRASE: ¿perquè esperar trucades que mai no es fan, si a cada cantonada hi ha ulls que et fan somniar? Lluís Gavaldà

Anuncis

2 thoughts on “Part de mi

  1. Ja ho pots ben dir, Lídia. Tenir la capacitat de tocar un instrument et proporciona una sèrie de plaers que no els podria descriure senzillament des d’aquí. A mi em va passar el mateix que tu. Va haver una època en què vaig plantejar-me d’estudiar música seriosament, però més tard ho vaig assumir com un hobby. Sincerament, segons com, és la millor opció. El món professional de la música és molt dur i molt difícil, i has de tenir molta fortalesa mental i física per aguantar-ho, o almenys és la impressió que a mi em dóna vist des de fora.
    Jo també vaig disfrutar l’assaig de dilluns, sobretot. Dimarts potser va ser més pesadet. Però les obres són fantàstiques i realment disfruto molt tocant-les. El barroc és la música amb la qual em vaig formar, i per tant la que millor conec, i aquestes peces m’han fet recordar els meus moments musicals amb la meva orquesta de Palma amb la que vaig tocar gairebé 10 anys.
    Esperem que tot surti bé i fem un bon concert demà. Molta sort per demà (que la necessitarem).

  2. ei marta!
    Doncs merci pel comentari.
    Qui millor que explicar-li que se sent tocant un instrument que a tu… jejeje
    Doncs si, a veure si tenim sort demà. A veure si es passa el Woddy Allen per allí una estona i ens fem famoses! ;)
    Res doncs, vaig a sobar que estic rebentada.
    Un petonas!
    Fins dema

Deixa un comentari

