Urquinaona

Ahir em va agafar com una estranya ofuscació i a quarts de vuit del vespre vaig marxar de la facultat i vaig decidir passar-me pel centre i donar una volta per veure alguna cosa més que apunts i universitaris. Vaig enllestir una petita feina que tenia pendent, i de sobte, em vaig veure asseguda a un banc de Plaça Urquinaona amb el llibre de Pla a les mans. No se ben bé perquè, però aquesta no és la primera vegada que faig una cosa així. Tot plegat era curiós: estar enmig de Barcelona, a ple centre de la ciutat, entre cotxes, busos i motos i amb un llibre a les mans que em parlava sobre la vida en un petit poble, a l’estiu. A un poble tranquil. Sense cotxes, ni busos, ni motos. Pla em va demostrar per enèsima vegada que vol dir ser un geni que és capaç de transportar algú a una altra realitat molt diferent de la que està vivint.

Finalment, vaig parar de llegir quan la vista em va recordar que el sol ja s’havia post. Era hora de marxar cap a casa.


EL FRAGMENT: “En aquesta classe de conversacions inicials –en aquestes i en general en totes les conversacions– no s’emeten més que flatus vocis, no es formulen més que desgavellades i incoherents banalitats. Si cada nit, en el moment d’anar a dormir, tinguéssim la força i la gosadia de recordar el que hem dit durant el dia, quedaríem espantats de constatar la quantitat d’estupideses inútils, gratuïtes, generalment malèvoles i àdhuc sovint malignes, que durant les últimes hores hem produït.” JOSEP PLA, El carrer estret, capítol XVII.

LA CANÇÓ: Sonata Clar de Lluna, de Ludwig Van Beethoven

One thought on “Urquinaona

Deixa un comentari

