Cul inquiet

Porto una estona navegant per Internet i tot mirant webs de diferents associacions com ara Òmnium Cultural, Plataforma per la Llengua o la Plataforma Universitària pel Català [PUC] se m’està començant a moure alguna cosa de dins que em diu: fes alguna cosa!

En aquests moments i des de Capçanes poca cosa puc fer per la nostra llegua i cultura, però aquesta temporada de vacances de ben segur que em farà agafar forces i molta il·lusió per començar a treballar amb la PUC pel català des de la UPF.

Durant el meu primer curs no se on devia tenir el cap, però de ben segur que no estava allà on havia d’estar: em vaig perdre diferents activitats que van organitzar –ara si que ho puc dir– els meus companys de la PUC. Com ara:

Conferències a càrrec d’Albert Rossich, catedràtic de Filologia Catalana de la Universitat de Girona; Lluís Cabrera, fundador del Taller de Músics i president del col•lectiu “Els Altres Andalusos”; Xevi Planas, periodista del diari “El Punt” i coordinador del Consell Editorial del Grup Enderrock i Lluís Garcia– Petit membre del Centre UNESCO de Catalunya.

S’ha realitzat una conferència sobre els 30 anys de les escoles La Bressola de la Catalunya Nord a càrrec del seu director General, Joan Pere Le Bihan; també una sessió informativa sobre la situació del Domini.cat amb Joan Francesc Gras i en Jordi Iparraguirre, president i director executiu de la Fundació puntCAT i s’ha col·laborat en l’organització d’un concert del cantautor Cesk Freixas. El darrer mes de febrer es va comptar amb una interessant conferència sobre l’estat actual del llibre i la literatura catalanes, a càrrec de Vicenç Villatoro i Alfred Bosch, en el marc de l’any d’homenatge a Pompeu Fabra.

Ja veieu, moltes coses i només vaig assistir a una que tractava sobre “El català als mitjans de comunicació”!

Amb el desig i la convicció que aquesta tendència canviï, al primer o segon dia de classe ja tenim reunió per començar a plantejar els nous projectes del curs 2007/2008. En moments com ara, voldria que demà mateix arribés el 25 de setembre.


LA CANÇÓ: Chopin: Nocturne # 12 In G, Op. 37/2, de Frédéric Chopin.

LA FRASE: “Els nois no suporten que passin d’ells, […] i cada vegada ho tinc més clar.” NÚRIA COLL

8 thoughts on “Cul inquiet

  1. Visca els culs inquiets! A moure la llengua pel català!

    Estic d’acord amb la frase, tot i que crec que les dones igual. Ara, segons sembla, ets la veu de l’experiència ;)!

    PS: Què són aquests comentaris que reps? No sabia que tenies un admirador d’origen castellà. Després em diràs que no tens èxit, eh :P?

  2. Molt bé Lídia! M’agrada… jo fa temps col·laboro amb la CAL (www.cal.cat) i penso q les entitats que promuen l’ús de la llengua fan molta feina i necessiten ajuda.

    Ànims! i si montes coses, informa!

  3. Davant les inquietuds, l’únic que pots fer és tirar-les endavant i participar amb allò que tu creus que és millor pel català i que es complementi amb els teus ideals.
    Per cert, sempre m’he preguntat això…

    I quina mena d’activitats duen a terme aquestes plataformes i/o organitzacions per tal d’ajudar a la llengua catalana?

  4. hehehe ja saps què en penso del teu cul, sobretot amb pantalons arrapats! hohohoho!

    sí, lídia, sí; a Osona fa molta calor i jo contribueixo a l’escalfament global en gran mesura :P

    cremades a part, em sembla molt bé que participis, que t’impliquis i que tinguis ganes de fer coses per la llengua d’aquest país que prou falta li fa! espero que de cara a l’any que ve, Estudiants en Acció i les PUC poguem col·laborar més del que ho hem fet aquest any ( que deu ni dó) i aportar el nostre granet de sorra per tal de concienciar a la gent respecte a l’importància de la llengua…

    PD: i si no saps què fer de cara al curs que ve, Estudiants en Acció t’acollirà amb els braços oberts! ;)

    au,ens veiem!

  5. Hola als quatre comentaristes!

    Abans de res m’agradaria fer un apunt: no és veritat que no faci res per la llengua a Capçanes! estic fent de militant lingüística -és el que passa quan no ens trobem en un país normal- amb els immigrants que venen a comprar pa al forn i SEMPRE els parlo català! ;)

    Maiol: no se si t’has adonat que el títol del post va ser una inspiració dervidada d’una de les converses amb tu! ;)

    J Roca: Sí, tens tota la raó. He pegat una ullada al web, i quan tingui una mica més de temps, intentaré aportar-hi alguna cosa! Merci!

    Josep: hombre! tu por aqui?? hehehe ;)Doncs sip, ja veus que per Barna no perdo el temps.. ja va bé no? Et mantindré informat de les meves mogudes lingüístiques (i altres també, ja saps hehehe). Ptons!

    Andrew: molt bona la pregunta que fas. Doncs mira, ara mateix no et sabria dir què és el que fan les diferents organitzacions pel català per la nostra llengua, però si que et puc dir el que fa la PUC. A part de tot el que he escrit al post, intenten donar-se a coneixer per tal que tots els estudiants que se sentin discrimintats pel poc us del català a la Universitat, puguin dirigir-se allí per fer les queixes pertinents, i després nosaltres, encarregar-nos de la resta com a organització.
    l’altre eix important de la PUC és el dels estudiants Erasmus: és importantíssim que coneguin la nostra situació com a país i també lingüística per tal que s’adaptin millor a la nostra realitat.
    Si vols pots anar al link que et poso a continuació -es tracta d’un diptic que es va donar als estudiats nouvinguts l’any passat en un sopar d’inici de curs-:
    http://www.estudiantsenaccio.cat/
    fitxers/erasmus_final_cat-13.pdf

    Moltes gracies a tots!

Deixa un comentari

