Dos cors

Ahir vaig adquirir per primera vegada la revista Enderrock, amb el número 142 i aquesta edició tractava sobre el concurs Sona 9. Juntament amb aquesta però, també s’hi adjuntava el CD Sona 9 2007 –VII Concurs de Maquetes–. Així doncs, vaig posar-me el CD a la cadena de música i vaig poder escoltar cada una de les 22 cançons que s’hi adjuntaven. Hi ha estils força diversos, però jo hem quedo amb tres grups dels que considero musicalment més bons: Nodi, Hemisferi Centre i Vitruvi: el primer grup és originari de Ivars d’Urgell i autodefineixen el seu estil com a pop i que les seves cançons “busquen el matís melòdic”; el segon grup, Hemisferi Centre procedeixen del Vallès Oriental i pretenen “desmarcar-se del clàssic rock català. El seu estil: hard-rock pop, diuen ells; i l’últim grup, Vitruvi, el més especial per mi per dos motius –l’un per la proximitat: són de la Ribera d’Ebre, i l’altre perquè van venir a Capçanes a fer un concert encara no deu fer mig any– i allí vaig poder escoltar el seu directe i em va agradar molt. Em va recordar moltíssim –salvant les distàncies– a Keane. Així doncs, si m’he de quedar amb una cançó de tot el disc, ho faig amb una d’aquest últim grup: Vitruvi: Dos cors.


Dos cors:


Mira’m als ulls
i dis-me* si no hi veus
tot el que jo sento per tu.

Dóna’m la mà
i dis-me* si no sents
que no em vull separar de tu.

Som dos cors bategant junts
al ritme que ens marca el destí.
Que no s’aturin mai
encara que estiguem lluny,
vull estar amb tu a la fi del camí.

Escolta bé,
els meus mots són sincers:
vull fer-me gran al teu costat.

Inspira fort
i sent la meva olor,
amb mi no has de sentir cap por.


[segons Enderrock: *dis-me és la forma popular que es fa servir en el català occidental per dir digues-me, i que en català oriental seria digue’m”]

Anuncis

8 thoughts on “Dos cors

  1. La revista i tot el grup Enderrock fa una feina impagable en el seu camp, des del punt de vista nacional. Mai els ho agrairem suficient.

  2. Totalment d’acord amb tu, Dessmond. és més, a part de la feina que fan a nivell de “nacionalització catalana”, també s’ha de dir que són molt bons professionals a nivell músical i cultural.

    Ah, per cert: ja estàs enllaçat el meu bloc. BENVINGUT! ;)

  3. Crec que Vituvi son de Ginestar…

    Van anar un dia a Tarragona i no vaig poder anar-los a veure. Saps pq? Perque havia d’acabar una ressenya d’un llibre. Saps quin?

    Los 10 libros de la arquitectura de Marco Vitruvio Polión.

    Un pastel que hem fa repensar lo d’anar a veure’ls actuar.

    xD

  4. La cançó ho diu tot… els ulls, el batec constant, distància física però proximitat sentimental, sinceritat i les olors…

    Crec que si escoltés les tres cançons em quedaria amb aquesta també, segur! (no sé per què :P?).

    Un petó*

    PS: Segueix compran l’Enderrock i no tant aquell diari macarrònic ;)!

  5. Hola Lídia! Em dic Pau i sóc el pianista de Vitruvi. Un plaer llegir comentaris com el teu. La veritat, és molt especial veure que fas música que agrada a la gent. És una sensacio bastant difícil de definir però que definitivament ens fa sentir molt bé i amb ganes de seguir com a grup.
    Per cert, demà dia 22 a les 23h concert per Festes de Móra d’Ebre. T’esperem!
    Una abraçada de part de Vitruvi.

  6. Hola Pau!
    a mi si que em fa il·lusió que hagueu fet cap en aquest humil bloc…
    Crec que és molt interessant el que esteu fent, de debò. No ho escriuria si no ho pensés.
    Pel que fa al concert de dimecres, no se com ho tinc per poder venir, però faré tots els possibles per baixar a les terres de l’ebre! ;)

    Salut a tots i ànims amb el grup!

    Fins aviat!

  7. Ei, Lídia. De nou el Pau, el teclista de Vitruvi. T’escric per fer-te saber que ja tenim discogràfica (Música Global) i que esperem que ben aviat puguis sentir la nostra música per les ràdios de Catalunya. Per més informació a la nostra web http://www.vitruvi.org.
    Moltes gràcies per tot. Rep una forta abraçada.

Deixa un comentari

