La màgia

Com ja vaig explicar fa unes setmanes, el mes d’agost al Priorat –i com a la gran majoria de comarques del nostre país– és sinònim de Festes Majors, i aquest cop li va tocar a Falset: Pregó de festes i vall de nit amb l’orquestra Tràfic. Això que explico que no té res de novetat ja que cada any, si fa o no fa, amb algun matis insignificant, es repeteix el mateix; i potser és aquesta la màgia de les Festes Majors: són sempre iguals. Viatges amb cotxe, retrobaments amb amics de l’institut que fa temps que no veus, les mateixes cançons de sempre, algun cubata de més –i sempre algun per terra– , visites al WC: normalment al dels nois –al de noies sempre hi ha cues quilomètriques–, cel serè i tot ple d’estrelles, aquella fresca de matinada després del ball, passejades fins a arribar a casa veient el cel clarejar… cada festa és igual, però aquestes no deixen de ser cada agost extremadament necessàries abans que arribi el setembre i el fred es torni a instal·lar entre nosaltres.


LA CANÇÓ: Concerto Para Piano Nº 1 Em Mi Menor, Op. 11 – Romanza: Larghetto, de Frédéric Chopin.


EL FRAGMENT: “L’únic que m’interessava de tot allò, ara sabràs que era. Jo tornava cap a casa entre cinc i sis de la matinada, amb una pítima concentrada i unes ganes terribles de… Me les aguantava perquè el millor de tot plegat era això. No hi ha com aguantar-se les ganes; no importa de què, ¡aguantar-se-les! Jo, de petit, m’aguantava les de beure pel goig que dóna l’aigua quan s’està ben assedegat. Potser el plaer no és més que dolor al revés; potser el plaer no és més que un dolor intensíssim girat misteriosament. JOAN SALES, Incerta gloria; pàgina 204, capítol VI.

2 thoughts on “La màgia

  1. La veritat és que les festes majors, tot i que de lo més senzill del món, és on millor t’ho passes. Jo no tinc la oportunitat d’anar-hi a gaires, per diversos motius, però cada cop que hi he anat la diversió ha estat més que assegurada.
    Ara són festes majors a Gràcia… Lídia algun any t’hauries de passar perquè són una passada… llàstima que jo aquest any no hi pugui anar perquè m’he vingut a Màlaga.

  2. Hola Marta! hehehe
    doncs tranqui, pq per Festes de Gràcia ja m’hi vaig passar l’any passat! van ser molt guapes!
    encara que hi ha força diferència entre unes de poble i unes de ciutat. Són mons diferents. jo, s’hi t’he de ser sincera, m’agraden molt més les Festes petites…

    Molts petons a les espanyes!

Deixa un comentari

