L’esquerra independentista avui, de R. Buch

Ahir vaig fer la meva primera compra per Internet, i com no podia ser de cap altra manera, l’objecte en qüestió va ser un llibre: L’esquerra independentista avui, de Roger Buch.

Des del principi, em va fer ràbia poder observar com la web La Casa del Libro –eufemísticament La Casa del Llibre– estava únicament disponible en la llengua de la metròpoli. Així doncs, i a pesar d’aquest greuge vaig fer la compra i espero i confio rebre aquest llibre en pocs dies, ja que els costos d’enviament no són del tot competitius.

D’altra banda però, aquesta gestió per internet no ha estat feta a la babalà; existeix una motivació clara i evident:

Resulta que el blocaire Maiol Sanaüja em va demanar si volia anar, el dia 5 de setembre a les 19:30, a la presentació d’aquest llibre al seu poble, Arenys de Mar, a càrrec del mateix autor. Com que la proposta pinta del tot interessant, ahir per la tarda vaig decidir documentar-me abans d’anar a la presentació de primers de setembre. El Problema però, i per variar una mica, serà la meva habitual falta de temps per llegir.

Així doncs: afegir un altre element a la meva interminable llista de llibres que demanen a crits una mica d’atenció.


LA CANÇÓ: Nocturne, Op.27 No.1, de Frédéric Chopin.

EL FRAGMENT: Pel que fa a mi, vaig comprendre massa tard que Déu m’havia volgut donar una lliçó severa. Els dels del meu estat no som mai massa prudents; quan creiem haver taponat totes les esquerdes encara queda la més subtil, la de l’amor pròpi. Ens exposem a prendre per impulsos virtuosos les nostres febleses més secretes; tota crida que sentim ens sembla que és la de la Gràcia i de vegades ens pensem actuar com àngels envaïts per la Providència quan en realitat volem de dret a la perdició.” JOAN SALES, Incerta glòria; pàgina 355 del Capítol I de la tercera part.

2 thoughts on “L’esquerra independentista avui, de R. Buch

  1. Benvolguda Lídia, el catàleg d’Ona (llibreria exclusivament de llibres en català) és ampli i pots comprar per internet sense problemes.
    http://www.llibreriaona.com/cataleg.asp
    De res.

    El llibre d’en Buch està bé, tot i que sembla que parli d’un moviment massiu quan aquesta esquerra Independentista és més aviat residual, què hi farem.

    Les teves incessants (i benvingudes) referències a Incerta Glòria em fan pensar que gaudeixes del llibre. És efectivament una joia, oi que sí? No pas perfecte, però fins i tot en els moments més densos del final, tota la reflexió religiosa, hi ha paràgrafs d’una intensitat prodigiosa, i que commou. És un llibre que haurien de llegir tots els votants d’Iniciativa, per exemple.
    Salut
    Salut

  2. Joan,
    doncs moltes gràcies per la recomanació del web d’Ona. De ben segur que, a partir d’ara, faré totes les mves compres des d’aqui!
    I pel que fa al llibre de Sales, realment vau fer molt bé en recomanar-me’l, de debò; i aquesta recomanació als votants d’ICV l’he trobat molt encertada. hehehe
    Res, a seguir llegint i cultivant de mica en mica la ment.

    PS: quan m’acabi Incerta Glòria ja faré un article dedicat exclusivament a aquesta obra.

    Salut company!

Deixa un comentari

