Descobriments

Els lectors d’aquest bloc han pogut observar el fet que, ja des de principis d’estiu, una servidora recomana, després de cada article, moltes de les obres del brillant compositor i pianista polac, Frédéric Chopin.

Doncs si fins ara pensava que el millor eren les seves poloneses i nocturnes, anava del tot equivocada, si més no després de descobrir aquests dos tresors en la meva col·lecció: el Concert per a piano número 1 en Mi menor, Op. 11; i el Concert per a piano número 2 en Fa menor, Op. 21. –Interpretació del solista per Sequeira Costa i la direcció a càrrec de Gilbert Varga, de la Royal Philharmonic Orquestra–.

Aconsegueix exaltar-me, encisar-me, fer-me vibrar; em sento capaç de tocar el cel amb al punta dels dits només en escoltar-ho.



LA CANÇÓ: especialment, l’Allegro maestroso del el Concert per a piano número 1 en Mi menor, Op. 11, de Frédéric Chopin.


Frédéric Chopin, Pintura (inacabada) per Eugène Delacroix.

Font: http://es.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%A9d%C3%A9ric_Chopin


Anuncis

2 thoughts on “Descobriments

  1. Chopin… una companya em va deixar un CD’s d’aquest polonès. Em va agradar, encara l’escolto (com ara mateix), una peça, potser per la seva senzillesa i els valors explícits que dóna la música clàssica. Es tracta de la “Nocturne, Op.27 No.2 [Sequeira Costa (Piano)]”.

    Jo també descobreixo cèlebres compositors, ara que trobo la faltar companyia per gaudir-ne plenament mentre refilen les notes de certs llavis a ritme del batec precís i concís.

    Chopin és digne d’escoltar pels cors lliures d’aquesta Terra.

    PS: Sense ànim d’enrojolar, però sí testificar en favor del romanticisme ;)!

    Un petó! Musical, Lídia?

  2. Així que “companya” eh?? Ja et val…
    Això molt em temo que sona a venjança… ;)

    M’alegro molt que t’agradés el CD. Jo volia que te’l quedessis tot -portacds inclòs- però no vas voler.. :(
    En tot cas, i per variar una mica, has escollit la que més m’agrada a mi també: la Nocturne número 2.

    Existeixen les mitges taronges?

    Molts petons càlids des del Priorat!

Deixa un comentari

