La cooperació

Algú no fa masses dies em va retreure –en el bon sentit de la paraula– el fet que molt sovint analitzi la vida en termes econòmics i/o en termes de les diferents disciplines de les ciències socials. No se si ho fa el fet d’estudiar Ciències Polítiques, però en tot cas, vegeu sinó quin alt paral·lelismes hi ha entre aquest apartat de la disciplina de les RRII que parla sobre la cooperació com a dinàmica de les RRII, i la relació que pots tenir –especialment de parella– amb una altra persona:

Definició de cooperació:

Relació basada en el compromís de compartir recursos per tal d’assolir uns interessos comuns en base a acords sobre regles i costos.

Trobem raons objectives i subjectives, però en tot cas, per tal que pugui donar la cooperació, s’han de acomplir quatre requisits:

1) Certa complementarietat dels objectius per part de les dos bandes.

2) Distribució equitativa entre costos, riscos i beneficis entre les parts.

3) Un mínim grau de confiança entre les parts sobre el compliment dels tractes.

4) Una situació de reciprocitat aproximada: què ens hi juguem?.

Em vaig quedar impressionada després de llegir-ho.


LA FRASE: “La idea que em tornin el que era meu, encara que sigui tard i malament, provoca que em tinguin més mania. Com si els veïns de la Rambla s’indignessin davant de la possibilitat que al turista li tornin la cartera i, per calmar-los, la policia els promet que, per compensar; els donaran una propineta a ells, a qui per cert no els havia pres res” CARLES CAPDEVILA, AVUI, 5 de setembre de 2007.


LA CANÇÓ: More than words, Extreme

Anuncis

One thought on “La cooperació

  1. No sé qui devia ser, però ia mos coneixem, no? i cadascú és com és i porta gairebé sense adonar-se’n les converses cap als seus dominis.
    Ara bé, per portar-la als propis dominis, se n’han de tenir. Pq n’hi ha tants que no en tenen…

    Per cert, m’ha fer molta gràcia q posessis aquest article del Carles Capdevila, vaig estar un any entrenant el seu fill! el pare és un crack! i el fill un altre!

    Salut!

Deixa un comentari

