Burocràcia

No se si els lectors d’aquest bloc han tingut la oportunitat de mirar la magnífica sèrie Astèrix i Obelix. Si aquest és el cas, potser poden recordar un capítol en el que els dos protagonistes havien de passar 12 proves les quals estaven imposades pel mateix Cèsar. Una d’elles consistia en anar a un edifici per aclarir un assumpte burocràtic: el resultat? Doncs anar de porta en porta, i per diferents taquilles, per aconseguir una sèrie de documents. Doncs si fa o no fa, el divendres em va passar una cosa semblant però en aquesta ocasió, no era pas una proba imposada pel Cèsar, sinó per qüestions relacionades amb la matrícula: el problema? Doncs una assignatura que en l’expedient sortia suspesa i en realitat estava aprovada i que m’impedia fer el tràmit correctament.

Dimarts dia 18 de setembre: trucada al Punt d’informació de l’estudiant [PIE] de la Universitat Pompeu Fabra a les 18:40. 10 minuts esperant al telèfon. Penjar, i tres trucades més. Resultat: no aclarir res de res.

Dimecres dia 19: trucada al mateix telèfon a les 13:50. Aquest cop amb resposta, però m’envien a un altre telèfon. Aquest cop el de recepció. Objectiu: localitzar el professor de l’assignatura en qüestió. Aconsegueixo parlar amb el despatx, però em diuen que el professor no treballa allí. Mala sort.

Dijous dia 20: trucar una altra vegada a la UPF, però aquest cop a la Secretaria de Ciències Polítiques. No em poden arreglar res sense el consentiment del professor. Em donen una altra direcció de correu electrònic per posar-me en contacte amb ell. Enviar un segon correu a aquesta direcció nova. Cap resposta, de moment.

Divendres dia 21: anar a la secció de “incidències en la matrícula”. Les 13:00. Fer cua durant 15 minuts, i tot plegat per dir-me que no eren ells qui s’encarregaven d’aquestes “incidències”. M’envien a la Secretaria dels Estudis de Ciències polítiques- segons pis de l’edifici Roger de Llúria–. Hem repeteixen el de sempre: busca el professor; no hi podem fer res. Les 13:15.

M’envien a la Secretaria de la facultat d’Economia i Empresa –segon pis de l’edifici Jaume I–; les 13:30. Allí tampoc en saben res. Aquests, em donen una altra direcció de despatx: la Facultat de Ciències Polítiques: 40.259. Segon pis de l’edifici Roger de Llúria. Però resulta ser el mateix que la Secretaria dels Estudis. Les 13:45.

Després de la desesperació lògica en la que em trobava, tenint em compte, a més, que el divendres era l’últim dia hàbil per fer la matrícula, vaig marxar del despatx amb ganes de tirar-me al buit des d’un segon pis. De sobte, i després d’un minut de sortir del despatx, sento que criden darrera meu el meu nom. Em giro i em demanen que entri al despatx d’on acabava de sortir. Em diuen que acaben de rebre un correu del professor en qüestió i que aquest corroborava, realment, que l’assignatura estava aprovada i que la nota era un 5,5.

Total: que a les 13:50, deu minuts abans de tancar la secretaria, m’arreglen el problema, i finalment l’assignatura apareix com a superada.

Resulta però, que a l’hora d’accedir a fer l’automatrícula, aquest no es pot fer perquè l’expedient està sent modificat o amb els actes no tancats. Total: que ja estem fora de termini normal i encara no estic matriculada com a estudiant de segon curs de la UPF.

Sort però, que la setmana que ve, encara són hàbils les matrícules pel nou curs. Per allò que en diuen incidències.



PS: No he complert el que ahir vaig dir: fer la crònica del sopar amb en Tena. Espero, si tot va com m’imagino, poder-la fer demà.


LA CANÇÓ: Simfonia n 36 en do M, K.425 “Linz” – Presto, de Wolfgang Amadeus Mozart

Anuncis

2 thoughts on “Burocràcia

  1. No cal que t’excussis amb això del sopar. Cadascú fa el que vol al seu blog. Només faltaria!. Territori més sobirà que el blog mai el tornaràs a trobar!

  2. Ja veig Lídia que has fet tota una marató amb el tema de la matrícula. Tot el que expliques és caòtic i penós, aquesta Pompeu no té remei.

    Tranquil·la que places hi sobren ja que més o menys per assignatures del grup 2 hi som matriculats unes 60-70 persones i de places n’hi havien fins a 100.
    Espero que puguis fer la matrícula correctament sense cap problema i ens vèiem dimarts a les 9h.

    PD: Després de llegir, m’he quedat amb la intriga de saber de quin professor es tractava i de l’assignatura en qüestió. Em respons el dubte? jeje

Deixa un comentari

