Confessions: canvi de jaqueta

Ha arribat el dia de fer una gran confessió –s’ha de dir que els que em coneixen en persona no els hi sobtarà: ja fa dies que vaig prendre la decisió: m’he prohibit expressament, i per molt de temps, comprar el diari La Vanguardia. Conseqüentment doncs, i des de fa un parell de mesos, cada matí compro l’Avui.

¿Sorpresos? doncs espero que no en excés. ¿La meva credibilitat ha quedat pels terres –no seríeu ni els primers ni els últims en retreure-m’ho, almenys amb el tema que ens ocupa, en pensar exactament això– després d’escriure al bloc no fa gaires mesos l’article “Perquè La Vanguardia?”? Així doncs, i per tal de rescatar un mínim de credibilitat personal, he de dir que moltes de les coses que hi vaig dir encara les mantinc:

La Vanguardia, informativament parlant és el diari de referència, sens dubte. La majoria d’articulistes són brillants, les cròniques i els reportatges històrics també, la contraportada esplèndida, els col·laboradors ocasionals també estan molt ben escollits…

Ara bé, ja des de fa uns mesos –començant amb la famosa portada de la Monumental– he començat a entreveure un perfil excessivament espanyolista, unionista i anticatalà –i he dit anticatalà, no pas anticatalanista (!) –. Un seguit d’esdeveniments doncs, han fet que una servidora s’hagi replantejat seriosament quin diari comprar. En tot cas però, la gota que va fer vessar el got va ser sens dubte l’article de dilluns passat “eso no es catalanismo”, del dia de la festivitat de la mercè. Simplement fa pena. I amb això ja han perdut un lector.

D’aquesta manera, em canvio de jaqueta. Benvingut doncs, el color vermell a la meva vida.



LA CANÇÓ: Swan Lake Suite, Op. 20 – 2. Waltz, de Peter Ilyich Tchaikovsky.

Anuncis

12 thoughts on “Confessions: canvi de jaqueta

  1. He llegit l’article i és bastant vergonyós. el de la vanguàrdia em refereixo eh.

    però a mi el que també em va fer no comprar la Vanguàrdia va ser l’anti-americanisme i descarat anti-GOPivisme de les notícies sobre Estats Units durant l’estiu, escrites per un tal Andy Robisnon. Res, penós tot plegat. La Vanguardia representa aquesta part de la societat catalana que calla, que sembla que no tingui conviccions, ni pel que fa l’eix esquerra-dreta (de diaris esquerranosos o “centristes” ja’n tenim prous a Catalunya) o el nacional (catalanimse molt tímid i apagat).

  2. Alex La Vanguardia mai ha tingut alguna dosi de Catalanisme ni apagat ni ences (només algun articulista brillanti despistat).
    Algú potser em recordarà que al 2003 el panflet unionista apostava pel pacte CyUnión i ERC, però ho feia més per por de perdre subvencions que no pas per un acte de dignitat nacional.
    La Vanguardia es mereix el boicot més absolut dels catalans.

    pd: Sobre la Vanguardia és també molt recomanable l’article de L’Ignasi al seu bloc. http://ignasibosch.blogspot.com

  3. Albrock,
    ja em pensava que “rajaves” dels meus articles… hehehe
    és ben cert això que dius dels eixos. M’ho apunto.

    Pere,
    no sabia aquest passat tant “revolucionari” de La Vanguardia de l’any 2003… m’he incorporat massa tard a la premsa escrita.. hehe
    Si, el post de l’ignasi és recomanable, però està fet amb molta mala llet: has vist quina és la fotgrafia? hehehe

    Merci als dos per comentar!
    Fins dilluns a les 9 -amb tu Pere- i amb l’Àlex a les 9:15 o 9:20… depen del dia… ;)

    petons!!

  4. Està molt bé que gràcies a La Vanguardia -espanyola- descobreixis l’Avui.
    Ara, com deia en López Tena, cal llegir el que diu el bàndol contrari, si vols saber realment que passa al món.

  5. Jo soc subscritor de l’AVUI des de sempre, és el meu diari, però va tenir una època molt pobre, no valia res. Ara s’ha recuperat. No crec que sigui pro-CiU, simplement nacionalista. Jo diaria que ara està més a prop d’ERC, però tampoc posaria la mà al foc per un o altra.
    La Vanguardia sempre està a prop del poder. O del que creu el poder. Un problema dels partits és que fan massacas del que diu La Vanguardia. Sempre ha estat conservadora i segueix igual, el que passa és que ara vol fer-se simpàtica al PSOE. Jo la llegeixo sovint però ara estic indignat amb el que diuen. Amb tot comparteixo la idea que cal llegir el que diu tothom. Amb els que no puc de cap manera és amb els d’El País.
    Ens queden poques coses als catalans. El Punt és molt dolent.

  6. Molt bé, Lídia, ja t’ho vaig comentar a la facultat. I també vaig recordar-te el post pro-vanguardia que havies fet. Com ha anat la verema? Fins demà!

  7. Garmir,
    no estic pas d’acord amb això que dius: l’AVUI és un diari amb tendència liberal, això sí, i potser per això dius que pro-CiU, però a ERC també hi ha molta gent que es considera pròxim a corrents liberals -una servidora, per exemple-.
    si no m’equivoco d’això se’n diu SOCIAL-LIBERAL.
    En tot cas, merci per comentar! BENVINGUT!

    Dessmond,
    sí, tens molta raó amb això de llegir premsa ben diferent. Des de fa uns dies cada dia em passo per la web digital ABC.es. és curios veure que diuen de nosaltres…
    Ah, i pel que fa a l’Albrock, i coneixent una mica cada un dels vostres perfils, he de dir que s’assembleu força.
    L’Albrock té un pensament -tenint en compte l’edat que te- força especial- ;)

    Enric Canela,
    molt d’acord amb el que dius sobre els diaris -He fet un comen al bloc del Joan Arnera sobre el tema-
    ja te’l miraràs!

    Irene,
    sip, entre tots m’heu fet veure la llum… hehehe
    La verema molt bé. Ahir per la tarda vam acabar i ara res més fins l’any que ve! ;)
    Fins demà wapa!

  8. Ens agradi o no, La Vanguardia és el reflex, ni que sigui des del subconscient, de la societat catalana… Tota la vida han estat així, i prova d’això és que han estat els únics que han sobreviscut a revolucions, guerres i canvis de govern.

Deixa un comentari

