Sort almenys, que tenen el detall d’avisar.

No se si heu parat l’atenció a un anunci que ha anat sortint aquests darrers dies per la televisió: un fons blau, una música força moderna, i un text del tot suggerent: “el 2 d’octubre, La Vanguardia canvia.” I després, una petita correcció on apareix un NO: “La Vanguardia NO canvia.”

Mai més ben dit, jo diria. Vegin sinó, el titular de la portada d’avui–amb un nou disseny, és clar –: “El Rey contrapone sus logros a la campaña antimonàrquica”. I en els subtítols segueix:“Don Juan Carlos defiende la era de progreso y estabilidad”; “la quema de fotografías y el acoso, claves de réplica”; “Alud de apoyos a las palabras del Rey.

Quin nivell a Can Godó: si no arriba a ser perquè fa dies que passen l’anunci, m’hauria pensat que de cop s’han tornat republicans, “rojos” y “separatistas”. Sort almenys, que tenen el detall d’avisar.


LA CANÇÓ: Simfonia número 36 en do M, K. 425 “Linz”- Presto, de Wolfgang Amadeus Mozart.

8 thoughts on “Sort almenys, que tenen el detall d’avisar.

  1. Lídia: has vist la resta de diaris que s’han publicat avui a Catalunya? Per casualitat t’has fixat q duien a la seva portada?

  2. Ja veus, la Vanguardia continua igual. Avui, però, també has comprat l’Avui, així que has pogut comparar. No sé d’on treus temps per llegir tants diaris! Moltes gràcies pel detall de l’hora del pati, m’ha fet molta il·lusió. Ànims!

  3. I jo que em pensava que tornava a ser:

    LA VANGUARDIA ESPAÑOLA!

    quina frustació!!!1

    jajaja!!!

    Però sent del Compte Godó, la condició monàrquica del títol de Compte, s’havia d’esperar alguna altra cosa???

  4. La Vanguardia si canvia. Canvia segons qui creu que guanyarà les eleccions. Fa una aposta conservadora. La pol´tica e La Vanguardia ha estat sempre: si però no. O no però si. Amb aquesta petita contradicció intenta influir en allò que creu el seu consell editorial. Cal mirar-ho en perspectiva. I La Vanguardia sempre ha estat monàrquica. Com ha pogut però monàrquica.
    No és una sorpresa. És un diari conservador, vol camvis cap a endavant, però suaus.
    ÉS un diari que vol una Catalunya forta, progrés, dins d’un estat espanyol fort.
    No busquis una altra cosa. T’informarà bé, però no intentis compartir les sves editorials. Ara, no comparis amb El País.

  5. Algú però esperava una línia periodistica/propagandistica diferent? La Vanguardia sempre ha estat igual, sempre amb el poder. El dia que siguem lliures segur que la Vanguardia també lleparà el culet de torn.

  6. Guillem Carol,
    Per casualitat si que m’he fixat amb el que diuen la resta de porades de diaris nacionals i nacionals espanyols; però és que no existeix una relació causa-efecte amb això que dius i el fet que consideri que el tractament de la notícia sigui inadequat.
    Està clar que els diaris espanyols han de publicar aquest fet i de la manera com ho fan -ben legítim. cadascú defensa la nació que li toca-, però un diari català… fot pena de veure.
    Mira sinó què diu l’AVUI, i com ho diu: “el Rei es reivindica”:

    http://media.avui.cat/pdf/07
    /1002/071002diari001.pdf

    Irene,
    Ahir vaig comprar els dos diaris, sí; però el que em va fer més il·lusió va ser el fet que el meu quiosquer gairebé em fia, perquè jo no sabia si en portaria prous, de diners, pels dos diaris… :P

    Josep,
    se que ets el que t’alegrés més del meu canvi de diari. Feia temps que m’ho preguntaves… :D

    Enric I. Canela,
    això que dius te molt sentit. Cal diferenciar entre informar i reafirmar arguments.

    Reflexions en català,
    sí, a mi tampoc em va acabar de fer el pes. Ja et dic, fa pena.

    JRoca,
    no havia pas vist aquest video. Crec que de tant en tant va bé fer memòria…

    Pere,
    doncs en la meva ingenuïtat he de dir que sí. No m’esperava un canvi radical, però si una certa modificació de tendència…
    I pel que dius a això de quan siguem lliures, crec que directament a la seu de l’Avinguda Diagonal, i construirem habitatges de protecció oficial.
    hehehe

    MERCI A TOTS PER COMENTAR!

Deixa un comentari

