La dictadura judicial espanyola

Avui vull retre un petit homenatge al meu amic i company de facultat, Pere Sàbat. Com ell ja sap, i a banda de ser des de que el vaig conèixer un dels meus referents ideològics –és a dir, quan penso “calla, que no sé ben bé com va això”, de seguida vaig a veure’l i a preguntar-li quina és la seva opinió. Doncs com ja he dit, en Pere és un referent, un noi informat i un pèl especial, perquè té un perfil d’home partit. I del Partit. M’imagino que ja sabeu amb qui simpatitza.

Doncs això, que el Pere un bon dia, en una de les nostres típiques discussions a classe –o posades en comú, depèn com t’ho miris–, em va etzibar un concepte nou per a mi, però que crec que il·lustra clarament la situació d’opressió actual sota el regne de les espanyes: la dictadura judicial espanyola:

Anar detenint mitja cúpula d’un partit polític –considerat il·legal per dos partits, i per un munt de fills de puta que campen per aquestes estepes ibèriques– d’un país que es troba des de fa anys sota una situació de violència; una actuació com aquesta, em sembla de pel·lícula. Del segle XIX.

Tenint en compte aquesta realitat anacrònica en que vivim, avui he volgut, conscientment, traslladar-me intel·lectualment –si és que se’n pot dir així– a la mentalitat d’aquests milions d’espanyols: he passat pel quiosc i he agafat l’AVUI, com sempre, i l’ABC. –imagineu-se la cara de la quiosquera quan m’ha vist, alhora, amb els dos diaris–.

Doncs això: avui, a riure una estona. Mai se sap els bons acudits que et poden ensenyar els teus adversaris. I botxins.

LA CANÇÓ: Swan Lake Suite, Op. 20 – 2. Waltz, de Peter Ilyich Tchaikovsky.

Anuncis

One thought on “La dictadura judicial espanyola

  1. He he, jo no ho he fet mai això de comprar l’Avui i l’ABC. Un dia ho provaré, a veure quina cara fa la dona.

Deixa un comentari

