Torno a ser espanyola

Després d’un mes i divuit dies, torno a ser espanyola. Avui per la tarda he anat a carrer Balmes número 192 i m’he renovat el DNI –i passaport–. I no és una broma estúpida això de que torno a ser espanyola; ho dic ben seriosament. És en el pocs llocs on hi consta aquest detall, i em sembla que ells –els espanyols, és clar– no semblen tenir-ho gaire clar, encara. Tant senzill que seria tot plegat…

En tot cas però, aquesta tarda com ja he dit he anat a renovar-me el DNI caducat i per variar l’administració espanyola és tant respectuosa amb la meva llengua com sempre: 3 funcionaris m’han atès i cap d’ells m’ha contestat en català. I després s’estranyen perquè cada dia hi ha més independentistes.

L’ARTICLE: “Una birra, i que sigui Moritz, de DESCLOT; diari AVUI de dimarts 23 d’octubre de 2007.

LA CANÇÓ: Concerto Para Piano Nº 1 Em Fá Menor, Op. 21 – Maestoso, de Chopin, Frédéric

7 thoughts on “Torno a ser espanyola

  1. Això si, quan es tracta de saquejar,robar o espoliar, els ecspañols poden arribar a ser d’allò més simpàtics i sempre “con una sonriZa” ben grossa.
    Es ben bé allò de cornuts i a pagar el beure!

  2. Bé, Lídia. Jo també em vaig renovar l’espanyolitat aquest estiu. En el meu cas, a Manacor, tots els funcionaris eren catalans i parlaven com jo. Eren d’una amabilitat sorprenent per tractar-se d’un edifici colonial com aquell.

  3. Si mai vas a Girona, hi ha una llibreria al costat de l’ajuntament -no vull dir el nom perquè no el recordo exactament- que et fan el carnet d’identitat català. Jo l’he de renovar, perquè em va anar a la rentadora. Sempre feia anar aquest, primer. M’ha costat algun disgust, però també molts farts de riure. Sobre tot amb els segurates i algun poli, que són més rucs!

  4. Xavier,
    exacte, sobretot això: pretenen ser un país modern. Quin nivell…

    Pere,
    hehe i tant. cornuts i pagar el beure: sempre!

    Mart de Garriga,
    hehe que bo això de “Renovar-me la espanyolitat” ;)
    Manacor deu ser l’excepció que confirma la regla…

    Dessmond,
    doncs merci per dir-m’ho, pq feia temps que em rondava pel cap aquesta idea.
    A banda de les inciatives com aquesta de la llibreria de Girona, “el nostre govern” es podria plantejar una cosa semblant com la que fan al país basc. Però tal i com anem ara, em sembla que haurem d’esperar al 3014, com a mínim.

    Salutacions als quatre

  5. Es tracta de la llibreria “Les voltes”!

    PS: Tinc papers per fer els tràmits en qüestió. Amb les JERC vam fer una campanya per fomentar l’ús del “nostre” carnet d’identitat.

  6. Creo que los independentistas os pensais “homo sapiens” y veis al resto del pais como “homo erectus”. Hay una sencilla razón de que mucha gente no hable catalán, porque es de otra comunidad autónoma y está por trabajo en esta región. Creo que no es del otro mundo que no hablen catalán. Si yo me tengo que enfadar cuando estoy en algun edificio público y no me hablan una palabra en castellano siendo yo castellanoparlante y estando en España…..
    Sencillamente son tonterias, si no estas empadronado en una región que tenga un dialecto o idioma aparte del castellano no necesitas saber la lengua por obligación, quien piense lo contrario es exremista. Yo vivo en Mallorca y lamentablemente entiendo perfectamente el Catalán, digo lamentablemente porque deberia haber aprendido el MALLORQUIN.

Deixa un comentari

