Apagar el mòbil. Santa Maria del Mar.

Plaça de Santa Maria de Barcelona, 21:05. Després de fer una cua de més de 20 minuts, unes 8 trucades per telèfon, entregar el DNI, la targeta de crèdit, recollir l’entrada i el programa vaig posar, i de sobte, els peus per primera vegada a la Basílica de Santa Maria del Mar. Al les 21:10, començava el Concert amb l’Orquestra Filharmònica de Cambra de Ceske Budejovice juntament amb el Cor de Cambra. I el repertori, Vesperae Solemnes de Confessire, KN 339 i Rèquiem en Re menor, KV 626 de Wolfgang Amadeus Mozart.

Tot just entrar, la Basílica estava plena de gent, que com jo, venien a escoltar una de les obres més cèlebres de la història de la música –s’ha dir que no sóc massa partidària d’aquest tipus d’esdeveniments musicals, bàsicament per dos motius: 1) les aglomeracions; 2) i en major importància: la qualitat musical de les orquestres és inversament proporcional a la propaganda que es fa de l’acte– partint d’aquesta base doncs, l’acte no podia ser dels més brillants, i no m’equivocava.

L’acústica i sonoritat de la Basílica no em van entusiasmar, com tampoc la interpretació –no perquè fos especialment dolenta–, sinó pel tempo en algunes àrees. Massa ràpides, pel meu gust. Suposo que alguna cosa hi té a veure la gravació que n’acostumo a escoltar.

En tot cas però, vaig buscar una cadira que no restés ni molt a prop ni molt lluny de l’escenari com tampoc de la porta de sortida. Vaig apagar el mòbil –ho faig ben poques vegades– i vaig poder contemplar el sostre de l’Església, tot esperant que comencés el concert.

Segurament, aquests són els millors moments per pensar; per pensar en què t’estàs convertint, per pensar què estàs fent amb la teva vida, per pensar si és com t’agradaria; i sempre és bo veure com no et desagrada del tot, el que hi has pogut veure.

LA CANÇÓ: –per molt estrany que pugui semblar, no és el Rèquiem–: Acte de sobirania, de Mesclat.

One thought on “Apagar el mòbil. Santa Maria del Mar.

  1. Ja t’ho vaig dir que l’acústica de Sta Maria del Mar no és per tirar coets… una llàstima (i més tractant-se del magnífic Rèquiem de Mozart) però… oi que és una de les esglèsies més maques que has vist mai?

Deixa un comentari

