Fora calendaris

Sota el sol d’agost, vaig veure passar –com ja vaig dir– Chopin. I és clar, després de dies d’aigua i de nits de banderoles, només em quedava esperar. I el sol d’agost, poc a poc, es cansava de fer calor. Com si ell també volgués marxar de vacances. I tocava estudiar. Setembre d’exàmens. Com ha de ser un bon setembre, és clar –i no és pas cap ironia–. El cafè, sota aquell sol d’agost, brollava juntament amb Mozart per la meva habitació. Porticons tancats –perquè encara que el sol volgués marxar de vacances, ningú li ho permetia–; li faltava l’última tasca: acabar de fer explotar la vinya; aquell espectacle que pocs privilegiats podem observar dia a dia. I la simfonia número 36 de Mozart sonava com ho fa ara, amb una tassa de cafè, i com fa un any, inundava apunts i tardes sota un sol d’agost. I així, sense cap mirament, i d’un dia per l’altre l’estiu s’acaba. Els meteoròlegs fins i tot s’atreveixen a posar-li fi en minuts i segons. Jo, és clar, no m’atreveixo amb tanta exactitud. Però tots sabem, em reitero, que no és el mateix un 20 d’agost que un 20 de juliol –moltes nits viscudes, un 20 d’agost!. Encara que, ben mirat, l’estiu no és res més que un estat d’ànim. Fora calendaris.

LA CANÇÓ: Simfonia n 36 en do M, K.425 “Linz” – Presto, de Wolfgang Amadeus Mozart.

Anuncis

2 thoughts on “Fora calendaris

  1. I les vacances també són un estat d’ànim… L’home ha viscut més temps sense calendari que no pas amb, però sempre estarà pendent del temps, tant del cronològic com de l’atmosfèric…

Deixa un comentari

