Sobre dones i blocs

Llegeixo de nou aclaparada –degut, suposo, a la celebració ahir del dia mundial de la Dona– un article a la columna de qui ve a substituir Vicent Sanchis el diumenge en el seu espai habitual, l’Ada Castells, i l’article de la qual és titula: “Les dones llegim, les dones…” i que parla, de nou, sobre la discriminació que patim les dones, també, en el món literari i editorial –i que quedi dit no m’hi incloc pas amb la segona del plural com a projecte d’escriptora d’un bloc sinó com a dona–. I Ada Castells, referint-se a les jornades del Llibre en Català que s’estan celebrant aquests dies, apunta una dada força significativa: De la trentena de convidats que hi van per participar en diàlegs creuats i taules rodones, només sis són dones. Dues d’elles són inevitables perquè fan una sessió sobre dones poetes.” Sens dubte fa pensar, i sembla preocupant. No obstant, sempre que se’m plantegen dades com aquestes penso que no se fins a quin punt la dada no és més que una mostra significativa de la realitat del nombre de dones que escriuen i que, a més, ho fan bé –i que consti que desconec totalment com funciona el món editorial, al qual, potser sí que trobem casos de discriminació de sexe en el moment de publicar. Però si em permeten faré un càlcul –la mostra segurament no és del tot significativa però si que pretén mostrar una mica el que els hi vull dir–: De la llista de més de 30 enllaços que hi ha en aquest bloc només 7 són de dones, i als elementals -la meva tria personal dels millors blocs– n’hi ha tres, que són els següents: el de la Blanca Rodríguez, el de la Maria Vila, el de la Sara Bailac, i també la Sílvia, una companya d’Universitat que escriu al bloc compartit del Pati Descobert –per cert, i totes quatre unes cracks–. I bé, sembla que aquí als blocs no existeixi cap coacció al paper de les dones per escriure pel fet de ser-ho. I doncs, una servidora en aquestes circumstàncies es pregunta: ¿a què es deu que les dones representem un percentatge tant petit en un món tant lliure com el d’internet i els blocs? Encara no he trobat ningú –des de fa més de dos anys– que m’ho sàpiga explicar. Així que això em fa arribar a la conclusió que potser la dada que apuntava Castells al seu article no difereix tant de la realitat “no opressora” on les dones hi tenim accés ple. En fi, que si m’equivoco que algú m’ho expliqui.

LA CANÇÓ: Symphony No. 3 ‘Eroica’ – Part 1, Ludwing Van Beethoven.

Anuncis

5 thoughts on “Sobre dones i blocs

  1. No crec que hagi d’haver cap explicació. És així i prou. Aquestes -suposades- estadístiques no aporten res en realitat. És aixi i prou.
    Hi ha una raó, que segurament l’apa defensaria la meva dona: els homes, com que mai tenen res a fotre en concret, gasten temps amb els blogs. Les dones tenim feina. Feina de debó a fer.
    Però en fi, jo no me l’escolto massa la meva dona. Jo penso que les coses són com són i no passa res, si es fan amb llibertat. És el cas dels blogs.

  2. Em sembla que les dones passen molt més de la política que no pas els homes. En aquest aspecte són molt més inteligents que nosaltres, excepte dues o tres, com tú mateixa i els blogs que nomenes, que s’entesten a tenir blogs polítics i perden tot interès. Si et mires la meva llista de blogs n’hi ha molts que són de dones però , és clar, dones inteligents que parlen de tot menys de política….saludus

Deixa un comentari

