d’estètica

Ahir vaig coincidir a una xerrada organitzada per la Plataforma Universitaria pel Català a la Universitat amb un noi -francès- el qual, després d’escoltar detingudament el contingut de la conferència -es tractava de la presentació de la traducció del web del Parlament Europeu al català per Miquel Català; la primera pregunta que em va formular –amb un català força estrany però sorprenentment fluït– va ser: m’agradaria saber si ets independentista. A jo pensant, coi, quina sort he fet, tots els homes haurien de ser tant directes (he,he); però fora conyes. El cas és que li vaig respondre que sí, que creia amb la independència com la única opció viable, amb tot el que ha passat darrerament, perquè de nou Catalunya pogués ser un país normal com tots els països normals del món. I el noi em va respondre, molt educadament, que veia més possibilitats en una Catalunya com la millor regió d’Europa que no Catalunya com l’últim Estat de la Unió Europea -he de dir que no vaig acabar d’entendre què volia dir això de l’últim Estat- però li vaig dir que això tampoc seria possible, perquè nosaltres no volem ser només una regió, i menys una regió d’Espanya. I ell, després d’escoltar això em va dir: però Espanya no està malament, és un país de l’Europa occidental, amb ells també us pot anar bé. I jo li vaig respondre, amb certa ironia: com diu una amiga, jo si Espanya fos França potser em pensaria això de ser catalana, o si més no això de voler crear un altre Estat; ara, França és infinitament millor que Espanya, i com Espanya no ha estat capaç d’aportar res amb cert sentit moral a la història com ho fa fet França no ens queda cap altre remei que deixar de ser espanyols. I bé, després de dir això em va venir al cap la frase d’Unamuno quan va dir levantinos, os ahoga la estética. I ben mirat, tampoc em sembla tant mala idea això de construir referents morals en base d’estètica..


LA CANÇÓ: Plou, d’Élena.

Deixa un comentari

