Som (i acabarem sent)

I val la pena ni que sigui per un moment parar i mirar i reflexionar sobre el molt que hem avançat com a país en tant pocs anys. Per casualitats de la vida ahir vaig assistir a un concert acústic que van organitzar amb els Obrint Pas a Porrera. Feia potser un parell o tres d’anys que no els veia en directe. Recordava gairebé totes les cançons, i l’acústic estava molt ben aconseguit. Em vaig sentir com quan van treure el disc de La Flama i tenia tot just 17 anys. Però francament, a part de la meva edat i des de llavors, ha canviat alguna cosa més que això. El Discurs ja no semblava fet des de la resistència, des de la trinxera, ni des de certa amargor d’una més que plausible derrota. Enmig de la Plaça de Catalunya de Porrera, vaig percebre clarament que el discurs havia mutat, havia canviat, s’havia transformat amb un projecte més o menys definit de país, com una opció política clara per a tots els catalans, més enllà de la utopia que podria desprendre l’ambient. I que d’acord que Porrera no és pas una mostra significativa del país, però amb tot el que em viscut darrerament, el nostre Discurs està agafant tanta força que sembla impossible pensar que els meus futurs fills -d’aquí deu o vint anys- no pugin veure la independència política de Catalunya. Les coses cauran pel el seu propi pes, sigui de la mà de Solidaritat Catalana, Convergència, Esquerra, Reagrupament, Iniciativa, gràcies a la bona feina dels espanyols, o de tots plegats. A poc a poc i molta, molta, molta bona lletra: el futur és cada vegada més nostre. Ah, i per cert, amb tot ahir també vaig poder saludar al grandíssim Feliu Ventura. Grans, grans notícies en una sola nit.

LA CANÇÓ: Som, d’Obrint Pas.

Anuncis

Deixa un comentari

