La reunió de veins de l’Escala

Hola, sóc la presidenta de la seva Escala i fa temps que alguns de vosaltres em pregunteu què ens costa a tots la meva feina ja que la pagueu religiosament, entre tots, cada any. Resulta que un dia al veí del tercer primera li va semblar veure el meu gendre fent un “empalme” de l’electricitat comuna cap al seu pis, i vist que jo sóc la responsable del bon funcionament de l’Escala, em vau demanar que us aclarís com estan els comptes. Doncs un dia, i després de 32 mesos i força insistència, us envio carta per informar: que rebo 292,75 euros anuals –som una comunitat força generosa– , i que 140,51 d’aquests són despeses de representació–. La meva parella i fills cobren una quantitat més modesta però com que ajuden al bon funcionament i a la bona representació de l’Escala en algunes reunions de barri, tothom ho veu en bons ulls i ho accepta de bon grat. Però resulta que la iaia del primer segona es mira els papers i ens pregunta com és que no hi ha contemplats ni les despeses de T-10 ni taxis per les reunions, ni l’assegurança per accidents, ni les despeses del pica-pica que fem cada mes els de la junta per celebrar la gran harmonia en que vivim com a comunitat, ni tampoc tot el material d’oficina. Després d’un cert murmuri a la reunió extraordinària que convoco –no per transparència sinó perquè claríssimament sóc la millor representant de l’Escala que es pot tenir–, simplement afegeixo que el meu gendre no cobra res per la meva feina i que no hi ha cap factura en negre i que fins i tot pago l’IRPF. La iaia del primer segona s’aixeca de la cadira de sobte, em mira i em diu que per aguantar tot aquest teatre prefereix estar a casa mirant La Riera, que com a mínim sap que entre tots els paguem per actors i comediants. Agafa la porta i marxa. La resta de veïnat murmura i la moderna de l’àtic pregunta que tot això està molt bé però que si han sobrat diners per poder repassar l’escala que quan te convidats passa vergonya que hi ha alguna rallada. Es fa un silenci i tothom torna a casa, és l’hora del telenotícies.

LA CANÇÓ: Jigsaw falling into place, de Rardiohead.

Deixa un comentari

