Instantània

Va arribar com qui no vol la cosa i jo distreta i no vaig parar-hi atenció, pel que va significar, fins força minuts més tard. Samarreta blanca, pantalons caiguts, i un iPod en pantalla blanca i negra. Sí, sí, com ho sentiu: pantalla d’iPod blanca i negra i amb aquell menú rodó blanc a sota tant mono que feia anys que no es veia per Barcelona ni per cap biblioteca del país. I uns auriculars negres que en deurien fer tres de les seves blanquetes orelles. Amb apunts plens d’integrals -de ciències; no és pot tenir tot a la vida- i repassava compassant amb el llapis o amb la mà alguna cosa que, segur, deuria escoltar apassionadament. Una lleu mirada sobre aquesta instantània i de sobte em va fascinar. I sobretot, per això últim. M’agraden les persones que són capaces de demostrar al primer desconegut que alguna cosa se’ls mou per dins. I per sort meva, no ens vam creuar les mirades fins molt més tard, perquè sinó, immediatament hagués deixat de fer el que feia i m’hagués hagut de posar a escriure quelcom semblant a aquestes línies. I tots sabem que pels pocs minuts de productivitat que tenim és millor que ens agafin treballant. Per sort no ens vam mirar abans per què m’hagués tocat canalitzar aquí una de les mirades més bèsties però alhora senzilles. Una cara blanca, una lleugera barba castany clar i uns ullots blaus que s’ho van menjar tot. S’ho van menjar pel color i la intensitat i per les lleugeres arruguetes del seu contorn. Un tímid somriure i potser va captar, ni que fos per una instant, la meva paràlisi interior. Fer veure que les coses no passen té poc sentit, així que vaig retornar-li el somriure, i les tecles van tornar a sonar sobre el mac, però, segur, amb una intensitat lleugerament superior. I qui sap si un dia torna a passar per aquí  i potser ens saludarem. Hi ha bones cafeteries a la ciutat per preguntar quina música el feia vibrar d’aquella manera.

LA CANÇÓ: Encore, Nicolas Jaar.

Anuncis

Deixa un comentari

